Met de juiste marketingstrategie til je jouw onderneming naar een hoger plan

Woman in Black Coat

Als onderneemster ben je goed in jouw specifieke vakgebied. Je legt al je passie in het werk dat je doet, maar toch lijken de bedrijfsresultaten wat tegen te vallen. Klanten zijn zeer enthousiast over jouw bedrijf, maar je slaagt er nauwelijks in om nieuwe klanten te werven. Klink dit bekend? De kans is dan groot dat je niet de juiste marketingstrategie hebt gekozen. Lees verder, want in dit artikel ontdek je wat marketing precies inhoudt en hoe jij je onderneming naar een hoger plan kunt tillen met wat hulp van professionals op dit vlak.

Het belang van goede marketing

Simpel gezegd bepaalt de marketingstrategie het succes van een onderneming. Zolang andere mensen niet weten dat jouw bedrijf bestaat, zullen ze ook niet de stap zetten om jouw product of dienst uit te proberen. Toch is marketing meer dan alleen adverteren. Het is het totaalproces dat je kunt samenvatten als het verbeteren van de bedrijfsresultaten en het voldoen aan de behoeften van de klant. Is het dan niet gewoon een ander woord voor goede verkoop? Nee, marketing beoogt weliswaar goede verkoop, maar is eigenlijk het proces dat daar omheen hangt. Een goede verkoop van jouw product of dienst is het gevolg van goede marketing.

Praktijkvoorbeeld

Een onderneemster in Eindhoven start een nieuw online verkoopkanaal voor haar zelfgemaakte sieraden. Ze wil niet alleen haar producten op de juiste wijze promoten, maar ze wil daarnaast ook een webshop die zo optimaal mogelijk functioneert. Sieraden maken kan ze als de beste, maar van online marketing draagt ze weinig kennis. Hoe fijn is het dan als je voor een professioneel marketingbureau Eindhoven niet uit hoeft, maar bij wijze van spreken om de hoek met specialisten kunt brainstormen over de mogelijkheden. Het voordeel is dat de lijnen dan heel kort zijn en dat je heel eenvoudig persoonlijk kunt kennismaken met de mensen achter het bedrijf.

Legio mogelijkheden

Bij marketing draait alles om de positionering van een merk en de relatie met de klanten. Dat kan op veel uiteenlopende manieren. Zo heeft het team van Happy Horizon bijvoorbeeld een zeer divers portfolio, dat loopt van online marketing tot data-analyse en van het ontwikkelen van nieuwe innovatieve strategieën tot het genereren van content voor websites met behulp van de meest moderne technologie. Dit alles met het doel om jouw bedrijf verder te laten groeien en bloeien.

Wellicht ook interessant